Voeding

Alles over tangaras
Arjen
Site Admin
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-01-2013 21:33

Voeding

Bericht door Arjen » 27-03-2014 21:09

Wat fruit betreft voer ik het volgende: Meestal appel of peer. Dit wissel ik af met bijvoorbeeld druiven, waar ze heel gek op zijn, stukje banaan, kiwi, papaya of aarbei. Maar ook wel eens paprika. Met de wat minder bekende soorten fruit is de opname per koppel (vogel) verschillend. Dit zie ik ook bij nieuw aangeschafte vogels. Die laten in eerste instantie bepaalde soorten fruit gewoon liggen. Uiteindelijk gaan ze het vaak wel eten maar wellicht kennen ze het dan nog niet. Het kan ook aan de manier van voeren liggen. Als je altijd in blokjes gesneden fruit voert eten ze niet altijd meteen uit een heel stuk fruit of andersom. Dit is een reden om altijd na te gaan wat en hoe iemand zijn vogels voerde bij nieuwe aanschaf.

http://tanagerbreeders.jouwweb.nl/algemeen1/voeding

Arjen

sjef van noije
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-02-2014 19:29

wasmotten

Bericht door sjef van noije » 30-03-2014 21:45

7 maart is bij mij in de buitenvoliere mijn eerste brasiliaanse rode tangara uitgekomen. de vogel deed het voorspoedig en werd de vierde dag geringd. ging prima het viel mij wel op dat de jonge vogel fors was. ik dacht een jong zal wel veel gevoerd worden. via mijn camera zag ik op dag 9 dat de pop fanatiek bezig was in het nest. dus even controleren dacht ik. het jong lag dood in het nest. wat gelijk opviel was dat het enorm groot was. ik ben er van overtuigd dat ik teveel wasmotten ter beschikking heb gesteld de pop was er gek op bij de volgende ronde zal ik hooguit 8 geknipte wasmotten ter beschikking stellen. gelukkig heb ik bij mijn ander koppel sinds vandaag 2 eieren in het nest. en bij het koppel met de dode jonge vogel verwacht ik een dezer dagen weer een ei. heb wel bij beide koppels gelijk de man apart gezet. mijn koppels zitten een meter van elkaar af maar ze kunnen elkaar niet zien. mijn man zwaluw tangara heeft een prachtig nest gebouwd maar heeft pas sinds een week een vrouwtje dua dat is nog afwachten. PAS OP MET GROTE HOEVEELHEDEN WASMOTTEN. geef als er jongen zijn bv tegen de avond een paar wasmotten dan kunnen ze goed gevoed de nacht in. vr. gr.
sjef van noije

Plaats reactie